تکلیف تصادف خارج از ساعات اداری چه می شود؟
اگر در اثر برخورد وسیله نقلیه شما آسیب دیده است ، مهم نیست که چه زمانی است با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. اکثر شرکت های بیمه خطوط تلفنی دارند که به صورت شبانه روزی باز هستند ، اما ممکن است متوجه شوید که نوع خدمات ارائه شده در خارج از "ساعات کاری" معمولی متفاوت است. این امر به این دلیل است که تماس های اواخر شب یا صبح زود توسط شرکت های خارجی انجام می شود که عملکرد متفاوتی از تیم های ادعای داخلی دارند. ما به چند س questionsال متداول پاسخ داده ایم که در صورت خارج از ساعات کار در برخورد با یکدیگر می توانید انتظار داشته باشید.
اگر خارج از ساعت کاری است ، آیا باز هم باید فوراً این گزارش را به شرکت بیمه خود گزارش دهید؟
بله ، فارغ از اینکه ساعت آن چیست یا اینکه وسیله نقلیه شما در رانندگی ایمن است یا خیر ، به محض وقوع آن باید هنوز یک مورد را به بیمه گر خود گزارش دهید. اگر بیمه گر شما پس از ساعت ها تماس با مطالبات خود را برون سپاری کرد ، نماینده ای که با او صحبت می کنید باید بتواند جزئیات ادعای شما را ثبت کند و در مورد اقدامات بعدی به شما مشاوره دهد - اما به طور کلی ، آنها به اطلاعات بیمه نامه خاص شما دسترسی ندارند ، بنابراین آنها نمی توانند جزئیات مربوط به پوشش شما را تأیید کنند. پس از باز شدن دوباره دفتر بیمه گر ، نماینده ادعا با شما تماس می گیرد تا در اسرع وقت مطالبه خود را آغاز کند.
شما همیشه باید به محض وقوع تصادف ، بدون توجه به اینکه ساعت آن چیست یا رانندگی وسیله نقلیه شما ایمن است یا خیر ، به بیمه گزار خود گزارش دهید.
آیا می توانید به رانندگی با وسیله نقلیه خود ادامه دهید در حالی که منتظر شنیدن صحبت های شرکت بیمه خود هستید؟
اگر در خارج از ساعت کاری به برخورد برخورد کنید ، احتمالاً نمی توانید روند تعمیر را تا زمان باز شدن مجدد دفتر بیمه گر خود ادامه دهید. خبر خوب این است که می توانید در این مدت به استفاده از وسیله نقلیه خود ادامه دهید ، تا زمانی که رانندگی هنوز ایمن باشد. اگر قصد رانندگی دارید ، باید مطمئن باشید که هیچ یک از ویژگی های ایمنی وسیله نقلیه شما به خطر نیفتاده است. در اینجا پنج س areالی وجود دارد که باید قبل از بازگشت به اتومبیل خود پس از برخورد به آنها پاسخ "بله" دهید:
آیا وسیله نقلیه شما فاقد نشت مایعات است؟ آیا چراغهای جلو و عقب شما هنوز به درستی کار می کنند؟ آیا همه آینه های شما سالم هستند؟ آیا فرمان و ترمز احساس درستی دارد؟ آیا کاپوت شما هنوز قادر به بسته شدن ایمن است؟
اگر نمی توانید به همه این س answerال ها پاسخ مثبت دهید یا دلیل دیگری دارید که فکر می کنید وسیله نقلیه شما در رانندگی ایمن نیست (اگر کیسه های هوا مستقر شده اند یا به چرخ ها آسیب وارد شده است) ، بهتر است از جاده ها تا زمانی که بتوانید آن را توسط یک متخصص بازرسی کنید.
اگر مجبور هستید وسیله نقلیه خود را بکسل کنید چه کاری باید انجام دهید؟
اگر وسیله نقلیه شما دیگر در رانندگی ایمن نیست ، می توانید آن را به یکی از امکانات تعمیر ترجیحی شرکت بیمه خود یا یک مرکز تعمیرات به انتخاب خود بکشید. اگر می خواهید وسیله نقلیه خود را بکسل کنید ، حتما قبل از امضا کردن ، مدارک ارائه شده توسط راننده را با دقت بخوانید. اطمینان حاصل کنید که فقط موافقت می کنید برای حمل و نقل وسیله نقلیه خود به مکان مورد نظر خود ، امضا نکردن دستور کار یا موافقت با تعمیر خودرو توسط یک مرکز خاص ، هزینه پرداخت کنید. همچنین باید از منطقی بودن هزینه ذکر شده اطمینان حاصل کنید - اگر مطمئن نیستید خط مطالبات بیمه گر شما باید بتواند این مورد را برای شما بررسی کند. رسید را نگه دارید ، زیرا باید آن را به شرکت بیمه خود ارائه دهید تا اگر بیمه نامه شما شامل پوشش یدک کشی باشد ، آنها می توانند هزینه شما را پس دهند.
اگر می خواهید وسیله نقلیه خود را بکسل کنید ، حتما قبل از امضا کردن هرگونه مدارک را با دقت بخوانید. مطمئن شوید که یک دستور کار امضا نمی کنید یا موافقت می کنید وسیله نقلیه خود را توسط یک مرکز خاص تعمیر کنید.
آیا می توانید یک ماشین اجاره کنید در حالی که منتظر شروع شرکت دعوی خود برای رسیدگی به مطالبات خود هستید؟
اگر وسیله نقلیه شما دیگر در رانندگی ایمن نیست و بیمه نامه شما شامل هزینه های اجاره پس از تصادف می شود ، احتمالاً پیش رفتن و اجاره وسیله نقلیه قابل مقایسه با اتومبیل خود ایمن است. اکثر شرکت های بیمه به شما اجازه اجاره وسیله نقلیه را می دهند تا زمانی که بتوانند تماس شما را برگردانند و پردازش مطالبات شما را شروع کنند. وقتی دفتر آنها دوباره باز شد ، بیمه گر شما با شما تماس می گیرد و دستورالعمل های بیشتری به شما می دهد.
اگر در ساعات خارج از ساعت کاری به برخورد برخورد کنید ، اکثر شرکت های بیمه به شما اجازه می دهند وسیله نقلیه خود را اجاره کنید تا زمانی که بتوانند تماس شما را برگردانند و پردازش مطالبات شما را شروع کنند.
توجه به این نکته مهم است که این قوانین کلی است که بسیاری از شرکت های بیمه از آن پیروی می کنند ، اما هر شرکت و شرایط متفاوت است. همچنین ، اگر قانون را نقض کرده اید یا هر یک از شرایط بیمه نامه اتومبیل خود را نقض کرده اید ، ممکن است اطلاعات این مقاله اعمال نشود. اگر سوالی در مورد پوشش خود ، مراحل بیمه گر یا اینکه در یک شرایط خاص باید چه کاری انجام دهید ، بیمه نامه خود را مرور کنید یا با کارگزار مجاز خود صحبت کنید.
درباره این سایت